söndag 5 juli 2009

Bättre sent än aldrig!

Har inte hunnit skriva på länge men tänkte fortsättningsvis göra åtminstonde något litet inlägg varje dag. Har varit mycket den senaste månaden. Sista dagarna i USA var jag inte uppkopplad och väl hemma var jag dels jetlaggad, dels uppbokad. Första helgen tillbringades i Sparreholm och sedan var det dags för Almedalen. Sammanfattningsvis har det varit ett intensivt juni och början av juli. Jag har lärt mig massor, träffat mycket folk, haft väldigt roligt och är nu helt slutkörd.

Igår var jag i ett sömngångarstadie men tog mig ändå hem till David på fest. Han är en bra person. Det fanns dock människor där som inte tyckte som jag (vilket i och för sig inte är helt ovanligt). Någon frågade om vad jag tyckte om LAS varpå jag svarade tummen ner och att om den överhuvudtaget ska finnas kvar måste den ses över ordentligt. Responsen kom genom ett par riktigt onda blickar varpå jag insåg att det kanske inte var rätt forum, men å andra sidan - som man frågar får man svar! Det var i alla fall trevligt. Idag är jag om möjligt ännu segare än igår.

Har haft ett ansvar som blomvakt åt mammas växter medan hon är i Mongoliet. Dessvärre har jag fått ett kvitto på att jag kanske inte är den mest lämpade. Jag har förvisso återupplivat ett par växter men några är helt utom hopp. Dessutom lyckades jag övervattna en blomma som kommer från gammelmormor och när jag skulle hälla ut vatten igen så sprack krukhelvetet...(hur ska man veta hur ofta olika blommor ska vattnas och hur kan en kruka bara spricka?) Vi får se om den överlever min omplantering som jag trots allt är rätt nöjd med.

Skulle kunna skriva hela natten men är dessvärre i för stort behov av sömn för att inte prioritera sängen.

Med det - god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar