onsdag 10 juni 2009

Det finns hopp!

4-0 mot Malta:) Hoppet lever! Fast å andra sidan - hade de inte lyckats vinna matchen vill jag våga påstå att de inte hade förtjänat att gå vidare heller.. Nu återstår bara att se hur det går i resterande matcher. Jag tror på Sverige... Fotboll är en spännande företeelse - en sport som lyckas framkalla hela känsloregistret. Nervositet, besvikelse, glädje, entusiasm, spänning... Varje match erbjuder sin alldeles egna känslokaraktär. Jaja, kul är det i alla fall!
Missade tisdagens uppdatering. Var ute med trevliga kollegor på skön. Trevlig båt från 1916 som fått mycket kärlek och omtanke. Supermysigt men den friska luften tog ut sin rätt. Var helt slut igår kväll (utan att jag för sakens skull lyckades sova bra).. Och är fortfarande mätt efter utflykten men fick en försmak på midsommarmaten vilket är perfekt eftersom jag tillbringar midsommarafton på okänd ort...





Två dagar kvar till resa. Funderar på hur jag ska komma ihåg att köpa med mig fiberberikade havregryn. Kanske ska göra som förr och skriva en anteckning i handen? Eller inte, eftersom jag känner att jag behöver vara något representativ i morgon. AGU möte på morgonen (arbetsgruppen för utbildning) och sedan lunchseminarium kring regeringens nyligen presenterade entreprenörskapsstrategi. Mycket spännande! Behöver dessutom förse framtidspanelen med ett svar på nästa veckas fråga. Ska sova på svaret.. En fråga som oavkortat kräver en länkning till http://www.hogskolekvalitet.se/ där den som söker får svar!

Ja det var väl ett utkast av dagens tankar som egentligen är långt många fler....

Snart - sovdags! Ligger efter med skönhetssömnen och känner instinktivt att det var ett tag sedan jag hade en bra dejt med John Blund så nu är det väl bara bjuda upp till dans och se om han nappar...

Xoxo

Mikaela

1 kommentar:

  1. Haha!!! Jag tycker absolut att du ska skriva "glöm inte fiberhavregryn i handen"!!! ;)

    SvaraRadera