torsdag 11 juni 2009

Temperaturen stiger - resfebern är här..

En dag kvar,

Tänk att så kort tid kan kännas som en evighet! Det kan vara väldigt frustrerande att inte veta. I synnerhet om man råkat komma till världen med ett starkt präglat kontrollbehov. Vet man inte kan man inte kontrollera.. Övning ger färdighet säger de, men i det här fallet tvivlar jag stark på att det stämmer. Detta är tredje året vi åker - samma upplgg varje gång och jag har aldrig varit nyfiknare än nu (trots att jag alltså har två års övning). Det värsta är att jag inte ens får veta i morgon. Först hänga i London en dag:) Väl framme där känns däremot möjligheterna att luska fram planerat resmål större än från Odenplan.

Har i all fall haft mycket att göra idag och således inte hunnit tänka så mycket. Började morgonen med nyhetsmorgon och inslaget kring att många nyexaminerade akademiker har okvalificerade jobb. Intressant - även om jag inte ser det som en nyhet är det bra att det uppmärksammas. Förhoppningsvis kan det ge lite vind i seglena. Framförallt eftersom etableringsundersökningar bland unga akademiker i allmänhet bara tar hänsyn till att en person har ett jobb men inte huruvida jobbet är kvalificerat eller inte (bortsett från Svenskt Näringsiv som är de enda som faktiskt undersöker bland annat den etableringsindikatorn). Jag ser fram emot en ändring bland övriga aktörer som undersöker etablering! Efter det genomgång av entreprenörsskapsstrategi - inte heller här några kioskvältande inslag. Lärarnas inställning blir nyckeln till hur strategin implementeras - ett rätt förutsägbart och självklart konstaterande men en ack så svår uppgift. Mitt i allt detta avgår Leijonborg. Undrar vem som efterträder?

Nu dags att vinka hem mamma som kom förbi och sa hej. Sedan packa klart och ladda för att gå upp och ha BP-pass i morgon bitti. En cykeltur till Gärdet så är man hyfast vaken när man väl kommer dit. På eftermiddagen sjunker dock piggelinfaktorn. Tur jag ska tillbringa ett par timmat på planet i morgon kväll nu när jag äntligen lärt mig sova i luften:).

Nej nu måste jag gå och inventera väskan och se vad den saknar.

Sen krama kudde:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar